Tuesday, May 07, 2013

Macam2 Boleh...

Salam...


limau kasturi

L


Alhamdulillah berbuah lagi...sebelum ini dah pernah petik tapi tak banyak. Saya tanam dalam pasu aje. Kalau beli harganya agak mahal, pernah beli kat kedai runcit buahnya kecik2 aje, 15 biji dengan harga rm2.50. Kalau buat tomyam limau ini memang diperlukan dan satu lagi kalau buat sambal belacan dengan perahan limau rasanya bertambah sedap. Limau kasturi juga boleh buat air minuman dan kalau nak lagi sedap masukkan beberapa biji asam boi. Sedapnya kalau cuaca panas kannn...........





9 comments:

MulutPayau said...

Lebat jugak buahnya tu..
Betul tu kak..limau kasturi mmng banyak kegunaannya...

Nieda ramly said...

betul tu kak zai, nak basuh ikan pun boleh dgn limau kasturi.

JunAina said...

Kecik2 dulu ambik limau kasturi beli asam boi, tenyeh kat limau sruppp hisap...sedap masam2 manis2...

nor said...

salam kulitnya dipotong2. kdian bila last sambal belacan gaulkan ..makan mmemang sedap.


pls doa tak kecoh negara.sbb ada org tu dok busuk nama bangsa dan negara.http://m.bbc.co.uk/news/world-asia-22424118

nor said...

katanya mak mqk..kulit membersihkan darah dan hilang bau badan..
walllahuaalam bissawab..

Kakzakie said...

Buat air asam boi perah dgn limau kasturi ini Kak Zai huiiii... memang sedapnya tak terkata. Kakak suka juga masuk dalam sambal belacan kakak makan dgn kulit dia sekali...

psst: sejuklah tangan kak zai, gemuk dan subur pokoknya:)

azi said...

Salam kak Zai..
saya ada tanam jugak akak kat kebun...ada buah yang besaq..ada jugak kecik...akak memang rajin dan sejuk tangan, dalam pasu pun lebat buahnya...:)

mamawana said...

Assalam,

Bagusnya berbudi pd tanah. Mama pun sgt teringin nak bercucuk tanam tapi dok tkt tinggi2 ni dah tak bertanah dah.

Kamariah Awang said...

Salam Zai... Rindu lama tak berkunjung...