Thursday, March 21, 2013

Rindu Pulak...

Salam...

Seronoknya bila kucing yang kita bela sihat dan boleh membuatkan kita gembira. Dah banyak kucing yang saya jaga tapi semuanya mati atau hilang. Kalau nak ikutkan cara penjagaannya sangatlah teliti. Dari segi pemakanan dan keperluan semuanya tiptop tapi mungkin juga saya tak serasi.

Kadang2 saya tengok kucing jalanan makan makanan dalam tong sampah tidur pun cuma dicelah2 pokok tapi elok aje tak sakit atau pun mati kena langgar. Bila saya bela ada2 saja yang tak kena, sudahlah banyak keluar duit bawa ke klinik haiwan. Malas nak jaga lagi tapi kadang2 rindu pulak nak ada seekor buat kawan. Kucing kawan nepo dulu selalu juga datang ke rumah tapi tak boleh nak buat main sebab kucing orang.

Baru2 ini saya ke rumah adik terkejut tengok salah seekor kucing dia gemuk sangat...terlalu gemuk. Kucing ini dulu pernah sakit tapi sekarang dah sihat. Belum pernah saya tengok kucing segemuk ini,  dah macam landak bila dia berjalan cuma landak ada duri kat badan dia. Kucing adik bukan keturunan kucing siam atau parsi. Dia tak suka dibelai, lebih suka bersendirian, suka meniarap dan kalau dia tidur badannya akan terlentang keras.


bukan jenis bulu kembang




12 comments:

Acik Erna said...

assalam zai. bulunya pun nampak lebat..

JunAina said...

Bela kucing ni seronok terutama bila kita panggil nama dia berlari2 gesel2 badan kat kaki kita. Dulu Aina bela 2 ekor bila balik kampung sekor landing dashboard depan sekor lagi dashboard belakang.

sal said...

Gebunya...bukan keturunan malaysia ni..kucing kacuk ye..sb tu cntik sgt

Nieda ramly said...

kucing obes ke?

kucing ni faham emosi tuan dia masa sedih @ gembira @ masa suka.

kata kakak ipar saya , kucing dia akan dtg sambut bila dia balik kerja dan nak bermanja2 dgnnya.

saniah said...

Gumuks nyaa hihii
Sama la kak zai.....kat rmh ni tgl 2 ekor ni 1 tu dah tua sgt dlm 9 thn umur dia asyik sakit..tp masih kuat semangat....mcm tu la jgk kita kena bawak p jmp vet...heheee

MulutPayau said...

Ye lah kak Zai....gemuknya....cantik bulunya tu....

azi said...

he..he..akak..gemuknya kucing tu...boleh kawan dengan saya tau...he..he...kalau Adik Aishaa tengok kucing tu, mau pengsan dia sebab suka sangattt...:)

makchaq said...

Kat rumah makchaq selalu ada kucing mengandung dok tumpang, bila beranak depa lari, mai untuk makan ja..

Gemuknya kucing adik kak zai tu.. dah la bulu banyak2 macam tu.. sampai nampak labuh perut dia..

shazrina said...

gemuknya ....geram plak rasenye ..kucing rumah mak mertua saya tu pon, selalu je sakit ..mule2 rajin gak nak bawak gi klinik, lame2 haih lantak laaaa .. :) lagipon byk sangat kucing kat rumah mak mertua saye tu ..lebih 8 ekor ..huhuhu

Irfa said...

lawanya bulu dia ;)

Kamariah Awang said...

Alhamdulillah Zai dah dapat kawan baru gantikan nepo yer...

Nur-nba said...

Gemuknya kucing ni... Saya peminat kucing tapi takut nak mandikan kucing.. ;)