Tuesday, March 12, 2013

Keliru......

Salam...

Saya nak cerita pasal duit rm20 ...tadi singgah kat blog Ibu Lala...katanya dia sayang nak tukar dan suka simpan. Berbeza dengan saya...saya tak berapa suka sebab selalu keliru dengan duit rm10. Banyak kali terjadi bila saya gunakan duit ini sama ada saya bagi lebih atau tak ambik kalau ada baki.


gambar dari google

Pernah satu kali saya dikejar pekerja kedai tempat saya membeli barang. Saya menyangka tak cukup membayar apa yang saya beli...terkejutlah juga malu pun ada tapi rupanya dia nak memulangkan duit yang lebih. Mungkin masa saya membayar kat kaunter menyangka duit tu rm10 tambahan pula saya membayar semua harga barang dengan duit rm10, warnanya kan agak sama.

Bagaimana dengan rakan2 semua?.....

6 comments:

Sue @ Nenie said...

Assalamualaikum Kak..emm saya pun tak berapa suka ngan duit RM20 yang baru ni sebab ia suka mengelirukan saya

saniah said...

Bagus la idea buat loket guna duit emas tu..tp dah tak de jual kot duit emas tu...klau ada nk.jgk kann :-)
Sy pun tak suka duit 20 dgn duit 50 baru ni...confuse sbb rupa seiras hehee

Acik Erna said...

Assalam zai..tu duit kertas...duit syiling pun sama..yang baru dengan yang lama buat kita jadi keliru

che mid said...

Salam, teringat pula pada makcik-makcik dulu-dulu, suka buat buah rantai berbentuk bulat dengan gambar parlimen atau Agung..

Memang setuju dgn akak, selalu keliru dengan duit 50sen skrg..

Queenie said...

Salam...

saya dah dua kali terkena! saya selalu sangkakan rm10, mujur la peniaga tu jujur orangnya, kalau tak bayangkan la, beli barang rm5 tp siap beri org tu rm15 tambahan...

kalau warna oren tu tukar kpd warna hitam, amacam?

Zata Ezzah Fawzi said...

salam..

btl2..kite pn slalu je tertukar duit rm20 dgn rm10..huhuhu

btw kak, jemput ke blog kite jgk..:)http://vitamindelight.blogspot.com/