Thursday, January 03, 2013

Nepo Pun Pergi...

Salam...

Kalaulah lappy ini sehelai kertas sudah tentu basah lencun dek air mata. Saya meratapi kematian nepo (kucing saya ). 2 hari tak balik rumah, saya cari dilorong belakang dan sekitarnya tapi tak jumpa. Petang tadi balik dari kerja  hubby mencari sampai lorong ke 3 dari rumah. Seorang kenalan hubby memberitahu semalam ada seekor kucing mati kena langgar kereta. Hubby bertanya apa warna kucing itu...dia menjawab warna putih ada tompok hitam dan pakai rantai warna merah.

Memang sah nepo yang kena langgar, dari pengenalan warna dan rantai yang nepo pakai memang tak salah nepo yang kena langgar. Yang sedihnya seorang jiran kenalan hubby itu membuang nepo ke dalam longkang. Kalaulah nepo ditanam mungkin saya gali semula dan tanam didepan rumah saya sebagaimana kucing dan rabbbit saya yang lalu.

Hairan saya kenapa ada sikap manusia yang hatinya tak punya kasih terhadap binatang, sanggup buang ke dalam longkang sedangkan kucing juga makhluk Allah. Walau pun tak tahu siapa tuannya cubalah tanam dari dibuang ke dalam longkang.

Terkilan sangat2 sebab tak dapat tatap wajah nepo semasa dia pergi buat selama2nya.


nepo dalam kenangan

pengenalan diri...rantai merah


Nepo sentiasa dalam ingatan



12 comments:

IndaMarya said...

I cn imagine how you really love yr cat Nepo

saniah said...

Nepo....kesian nya dibuang ke longkang ? sedihnyaaa nasib nepo
Takleh bayangan kesakitan dia tika kena langgar ...ishh
Sabar ya k.zai...sy tumpang sedih jgk

azieazah said...

Buang kat longkang? Ohhh sedihnyaaaa.
sampai hati dia buat cenggitu.

Apapun sudah ajalnya Kak. Sabar. Semoga akan ada pengganti Nepo suatu hari nanti.

Nieda ramly said...

sedih cerita kak zai hari ni.

kasihibu said...

Tak terkata...
Kesian nepo yg nampak unik tu

suri solehah said...

Emmm.sabar lah kak..faham kesedihan akak..sbb nepo pnganti rabit dulu...

Kamariah Awang said...

Ma dapat rasakan kesedihan Zai... Kesian Nepo, samalah dengan orang yang kita sayang, dah tentu kita meratapinya... Sedih, orang buang dia dalam longkang... Sabar yer Zai..!

azi said...

Akak, sabar ye..hanya orang yang sayangkan kucing aja yang tahu perasaan kita ..semoga akak akan dapat penganti nepo yang "kacak" tu...

ibuintan said...

siannya Nepo... saya pun turut sedih, moga akak dapat penganti Nepo semula

che mid said...

Perasaan manusia terhadap binatang memang berbeza-beza kak.. ada yang anggap binatang terutama anjing dan babi tak ada nyawa sedangkan itu pun makhluk Allah. Bila Allah tak bagi sentuh, bukan bermakna kita boleh buat sewenang-wenangnya.. take care kak..

ibundo said...

siannya zai. Semuga dapat pengganti..

Tihara said...

Ya Allah kesiannya,
saya kan, kucing kena langgar baru2 ni pun saya nangis giler tengok dia heret kaki dia..
sabar yea..tempatnya di syurga wallahualam