Tuesday, January 15, 2013

bermusim...

Salam...

Musim cempedak... banyak jual dimerata tempat..kat tepi jalan pun banyak. kalau digoreng lebih sedap dan makan panas2...

Inilah hasilnya....


cempedak goreng

isi cantik


Yang ini pun musim juga tapi bukan buat sendiri....


durian creep

kulitnya agak tebal


15 comments:

Mak Long a.k.a Kunang-kunang said...

Salam Zai,

Cempedak kalau goreng sendiri memang sedap sebab kita pilih yang baik2.

Tapi kalau beli yang orang jual, kalau nasib tak baik kita tertipu dia orang goreng cempedak yang tak elok. Tak baik betul menipu dalam perniagaan.

Dia orang tak takut ker.

makchaq said...

Salam Kak Zai
Sedapnya nampak cempedak goreng tu.. terbau2 wanginya...

Durian crepe makchaq belum pernah rasa, walaupun makchaq suka durian tapi makchaq suka makan macam tu ja..kalau buat apa2 kurang pulak..

Nieda ramly said...

tiba2 muncul dgn durian crepe.
saya pun baru2 ni saja dpt merasa.

Acik Erna said...

assalam zai..memang kegemran goreng cempedak ni zai..terliur tengok gambar ni

Nur-nba said...

Sedap tengok cempedak tu.. Beberapa hari lepas ada beli sebiji, boleh tahan mahal juga harganya..

ibuintan said...

cempedak di rumah saya dah hujung musim, tinggal sebiji dua je lagi di atas pokoknya... buahnya pun dah tak elok

IndaMarya said...

nak sikit? sedap ni.

azi said...

Salam Kak Zai..
akak, saya pun suka cucuq cempedak. kalau dah makan cucuq tu, kak zai lalu belakang pun, saya tak nampak....he..he..gurau saja..

p/s pandai akak buat crepe durian tu, saya buat sekali hari tu tak jadi, kulitnya tebal..

Kakzakie said...

Sedapnya kak Zai. Kakak suka cempedak goreng.

Kakak ingat Kak Zai buat cempedak crepe alksiahnya durian crepe ye. Kakak tak pernah buat lagi tau.

azieazah said...

Durian Crepe tu kalu dapat yg kulit nipis lagi sedap. Tapi ok la sebab yang lebih penting adalah isi dalamnya.

Sekarang memang musim cempedak, saya jer belum beli lagi.

cikmanggis said...

semalam baru Cm goreng Cempedak.Satu rumah bau harumnya hehe.Biji pun Cm makan..sedap sungguh zai..teringat zaman anak anak dulu.Rebus biji cempedak.:)

ibundo said...

salam. ada cempedak anak menantu bawa dari kampung. Bibik digorengnya pakai tepung pulut. Baling ke dinding, dinding boleh retak seribu hehe... sabau je lah.

Pen Biru said...

assalam..singgah dan follow sini :)
sedapnya..lama x mkn cmpedak goreng

Cikgu Ma said...

ala..terliur plak nak makan cempedak goreng air tangan mak...huhu...

sal said...

cempedak, menyelerakan..dan saya pun suka makan cempedak mentah...teeliur...