Wednesday, December 12, 2012

Dah Berteman....

Salam...


Nepo (kucing saya ) sudah ada teman tapi kucing jantan juga. Saya tak suka kucing betina sebab nanti banyak anak. Nama kucing tu boy kepunyaan anak bujang saya yang dibawa dari JB. Sihat dan gemuk, bila nak angkat berat sangat.  Masa mula datang tak berapa serasi dengan nepo, terpaksa diasingkan.


boy



Waktu malam nepo tidur didalam rumah besar (sangkar) yang mempunyai 4 tingkat manakala boy tidur diatas meja yang terletak diluar rumah. Saya ajar untuk berkongsi sangkar, susah juga pada mulanya. Ada saja barang yang dijatuhkan. Bekas makanan dan bekas air habis berterabur mungkin mereka bergomol didalam sangkar itu. Walaupun sangkar itu besar dan ada 4 tingkat tapi nepo lebih menguasai sebab asalnya dia yang punya.



mulanya diatas meja inilah boy tidur


Sudah boleh tinggal serumah...Abaikan barang2 yang ada disekeliling rumah nepo hehehe....


nepo kat tingkat atas,boy kat bawah


Selepas seminggu mereka sudah boleh tinggal bersama didalam satu sangkar tapi kadang2 ada juga barang yang terjatuh. Ada satu hari bila buka pintu nampak boy tidur didalam bakul dia tapi separuh badannya didalam bakul nepo. Saya sediakan bakul tempat tidur nepo dan boy setiap satu dan letakkan bakul nepo di tinggkat 3 manakala bakul boy dibawah sekali. Tak tahu macamana dia boleh gunakan dua2 bakul sekali, kemungkinan bakul itu sengaja dijatuhkan.



separuh badan boy dalam bakul nepo


Sudah seminggu boy dirumah saya tapi nampak badannya sedikit susut mungkin dia rindu dengan suasana asalnya atau rindu dengan keluarganya yang ditinggalkan. Saya rasa terhibur dan bahagia dengan aksi2 yang mereka lakukan walau pun mereka hanya seekor haiwan.

Macamanalah kalau orang sudah ada cucu, lagi bahagia dan terhibur agaknya kan... kan... kan......



7 comments:

Nieda ramly said...

moga2 kak zai cepat dapat cucu

makchaq said...

pandai kak zai psyco, sampai 2 kucing jantan boleh dok serumah... selalunya kucing jantan ni kuat gadoh kan..

azi said...

Akak, bela kucing ni seronokkan...cuma tak seronok masa nak buang najisnya...:)

saniah said...

Noti nya boy ambik dua dua bakul hehee
Sy sekeluarga mmg suka kucing n boleh bercerita gelagat kucing pastu gelak2 sakan...mcm tak betul je kan? Tp itu lah kami...gila kucing hahaa
Harap boy makin gemuk nnt bila dah happy dgn rmh baru nya...kak zai kena selalu lah belai2 boy tu...opss nanti nepo jeles pulak...ish kena belai dua dua nya lah ;-)

sal said...

comelnya boy, jadi penghubur kak zai..

cucu??

WLAUPUN Hnya cucu saudara..tpi memang pun menghiburkan ..klu cucu2 saudara dtg ..keletah dia membuat kita tak kering gusi..

Pn Kartini said...

Assalamualaikum my lovely Kak Zai:)

Baca kisah kucing Si Nepo + Boy..mmg menghiburkan hati juga..:):)
Cantik sangkar 4 tingkat tu yaa..mewah gituu..;)

maya amir said...

comelnye kucing ni sis...geram saya tengok.. anak2 merengek nak bela kucing ..kalau derang tengok ni, mesti derang paksa juga amek kucing hehehe.. salam perkenalan:)