Thursday, July 19, 2012

Kiriman... dan... Ramadhan

Salam...

Perkenalan yang agak singkat...kebetulan hubby ditugaskan di Terengganu. Selama 3 bulan sudah menjadi sahabat karib. Kebetulan hubby berjauhan dengan anak kesayangan maka dia menumpang dan mencurahkan kasih sayang pada yang dekat. Tapi sayang kanak2 yang selalu menemani hubby bila kesunyian telah pergi menemui penciptaNya dengan cara yang amat menyayat hati. Mati lemas... hanya beberapa jam mengikut kawan mandi disungai. Kisah ini pernah saya masukan dalam n3 yang lalu. Al-Fatihah buat Amirul.

Setiap kali hubby ke Terengganu wajib pergi ke rumahnya dan bila balik banyak barang yang akan dikirimkan. Selagi booth kereta tak penuh hatinya tak puas dan hasilnya beginilah selalu. Terima kasih buat En Daud dan isteri (ibu/bapa Amirul) semoga persahabatan kita berpanjangan sampai bila2, insyaAllah.

petai

buah salak

buah nanam

buah asam keping

buah durian

isi durian yang cukup sedap

keropok kering

keropok lekor


p/s: dikesempatan ini saya ingin memohon ampun dan maaf kepada semua blogger dan teman2 alam maya saya dan juga selamat menyambut bulan Ramadhan semoga apa jua amalan yang kita lakukan dibulan mulia ini diterima dan diberkati olehNya, Amin....




8 comments:

ainnoraini said...

ada buah salak...buah durian..wahh mcm2 ada tu..nk singgah umah kak zai la mcm nii..hihihi

sama la jgk..selamat berpuasa dan maaf ye kalau ada silap dan salah ye kak zai..

Acik Erna said...

salam zai..amin.
mohon maf jugak dri zai..sepanjng saya tingglkn komen disini

cikmanggis said...

salam ramadhan buat zai se keluarga..wah banyak bekal untuk bulan puasa tu:)

marinahunny said...

Buah nanam tu kan kak zai, kami kat trg panggil buah katak puru. Dpn umah mak sy ada sepohon, klu mkn yg muda masam yg amat tp rangup cicah kicap gula, kalu yg dh agak ranum skit lembut dan kurang masam kan.. Alamak cair plak air liur..

Alfatihah utk arwah amirul.

Salam ramadhan buat k.zai sekeluarga

azi said...

Salam kak Zai...
Bertuahnya akak..ada bermacam buah..semuanya saya suka seperti durian, salak dan nanam (Susah nak cari buah tu sekarang ni)...

Selamat berpuasa akak, semoga kita semua dapat menjalani ibadah tersebut dengan sempurna untuk tahun ni...maaf andai ada terkasar bahada ye kak...:)

Nieda said...

mmg byk boleh penuh kereta ni..murah rezeki betul.

suri solehah said...

baiknya keluarga kawan akak tu,,n murah rezeki akak,,tengok buah nanam tu,,kecur liur kak,,rasa sedap je cicahngan garam
-salam ramadhan untuk akak sekeluarga

lady lavender said...

banyaakkknya buah tangan dari terengganu. Sedappp buah salak :-)

p/s: salam ramadhan & selamat berpuasa buat k.zai sekeluarga :-)