Monday, October 19, 2015

Dokong Dan Seangkatan Dengannya.

Assalamualaikum...

Monday blues hihi...bermalas2an...

Saya peminat buah dokong atau yang seangkatan denganya macam langsat atau duku langsat. Kalau tak Musim harga dia mahal sikit kalau tak silap rm5 sekilo. Sekarang sudah hampir habis musim tapi masih ada jual kat tepi jalan dengan harga 3 kilo rm10. Ini bermakna lebih kurang rm3 lebih satu kilo.

Beberapa tahun ini saya sangat puas makan sebab dapat dari sahabat yang tinggal diBesut. Mereka punya dusun yang banyak dengan buah ini. Tapi sekarang bila musim dah habis terpaksalah beli.  Beli pun belilah asal dapat makan. Kawan2 pun tentu ada buah kegemaran kannn...








11 comments:

Amanda Suria said...

SA pun suka dokong dari buah langsat..dokong lagi manis dan sedap kan...

saniah ibrahim said...

Saya pun suka juga kak zai tapi jarang beli,selalunya kawan yang ada pokok buah dukong ni beri.

saniah ibrahim said...

Saya pun suka juga kak zai tapi jarang beli,selalunya kawan yang ada pokok buah dukong ni beri.

Sweetie said...

Saya suka gak dokong ni kak Zai...

paridah said...

pokok dokong kat rumah kak dh mula belajar berbuah tahun ni...manis buahnya tahun depan harapnya berbuah dgn lebat n xperlu lagi nk beli.

Nooriah Abdullah said...

sedapnya dokong ni kakzai hari2 makan pun tak jemu ni

Time Traveller said...

Huhuhuu.. suka maman dokong dan seangkatan dgn nya.. tapi susah nak bezakan dokong, langsat dan duku dan seangkatan dgn nya huhuu.. :D

Kakzakie said...

Mereka yg ada dusun memang tak termakan dan yg ada kawan berdusun memang puaslah makan kan Kak Zai.

IndaMarya said...

tapi saya suka lgsat ..hehe.

Bunda_nora said...

Bunda jarang makan buah2 ni..... kalau ada makan ...tak ada pun tak per...

hainom OKje said...

Saya sendiri pun konfius kak Zai, buah faveret saya apa hihi....mcm semua buah jer saya suka hihi....