Friday, October 19, 2012

Picnic di PD

Salam...

Terima kasih buat yang sudi singgah khasnya buat Nieda, Acik Erna, MAMASYAZA, saniah, marinahanny, Kamariah Awang, JuneAina, nur-nba, kakzakie dan MulutPayau.

 Ramai juga yang minat dengan drama Adam & Hawa ini, maklumlah ramai yang dah baca novelnya. Banyak adengan sedih tapi kalau ikut cerita novelnya ending storynya happy.

................................

Selalunya kalau pergi ke Port Dickson saya akan tunggu anak yang tinggal di UK balik. Kami akan sewa hotel dan tinggal beberapa hari disana. Masa yang terluang akan kami habiskan dengan bersembang, makan2 dan mandi-manda. Anak2 lebih suka mandi di swimming pool, kalau ke pantai pun hanya main air ditepian saja.

Ahad lepas saya ke PD walaupun tanpa kehadiran anak yang jauh. Terasa rindu pula nak berkelah dan mandi laut. Saya, hubby dan dua orang anak perempuan juga seorang anak buah hubby turut serta. Kami pergi balik hari saja, saya bawa bekal nasi lemak, sandwish dan jagung rebus. Kami berkelah dan mandi ditempat yang ramai orang, kalau saya tak silap tempat ini namanya Telok Kemang batu 8. Agak jarang ke tempat ini sebab kalau ke PD selalunya kami tinggal dihotel yang ada private beach. Anak2 rasa seronok dapat mandi ditempat yang ramai orang. Part yang agak kurang selesa bila nak salin pakaian sebab bilik mandinya terhad lagi pun ramai orang yang menggunakanya.


Telok Kemang

Rasa terkilan sebab tak singgah kat Warung Cowboy yang terletak di batu 6 Port Dickson, bukan tak sempat tapi semua kata dah kenyang. Feedback dari ramai yang dah pergi makanannya sedap dan murah. Mungkin lain kali bila ke sana lagi saya akan singgah. Kami teruskan perjalanan balik, dekat maghrib baru sampai ke KL tapi sebelum hantar anak buah ke TTDI Shah Alam kami makan malam dulu sebelum balik rumah.


 warung cowboy


Gambar ihsan dari google.

11 comments:

sal said...

saya pun dah lama tak bersantai2 tepi laut...klu ada masa ,harus nak gi juga bawa fmly..

Chik Na said...

chik na pun dah lama tak ke PD..last 2 week, ada gathering ex engineering di PD tapi x dpt join sbb minggu berikutnya anak sulung exam UPKK

mamawana said...

santai di PD...bestnyer...

Acik Erna said...

assalam zai..teringin pulak nak pi makan di tempat tu.tak pernah lagi zai..walaupun tak jauh mana pun kan

azieazah said...

Dah lebih 10 tahun saya tak pegi PD. Cuma belum ada rasa rindu dan teringin. Saya gemar laut, tapi anak-anak gemar sungai.

MulutPayau said...

bestnya dapat bersantai di tepi laut.....

Kamariah Awang said...

Tiga tahun lepas anak2 ma pun buat family day kat PD.

PINATBATE said...

Assalamualaikum kak..
lama dah kami tak pergi PD..baca entry ni teringin pulak nak pergi..cuti sekolah pun dah dekat..;)

Nieda said...

sesekali pergi bercuti tepi laut , terhibur juga hati. tambahan pula dgn org tersayang bersama.

Nieda said...

baru perasan kotak komen kak zai dah tak ada wv dah.

azi said...

Salam akak...
seronoknya PD...dah lama saya tak pegi ...dah berbelas tahun jugak...