Thursday, September 15, 2011

Raya Buat Kali Ke... 2

Alhamdulillah selesai sudah puasa sunat saya selama 6 hari. Semalam saya berhari raya tapi disebabkan internet problem tak dapat nak update n3. Pagi semalam saya bersarapan kebab yang saya beli kat Singapore. Masa pergi kat restoren ZamZam hari tu saya tapau bawa balik sampai saja kat rumah terus saya frozenkan. Semalam saya makan  rasanya sama aje cuma tak ada kuah sebab saya tak nak simpan kuah lama2 takut tak sedap rasanya.

Tengahari pula saya makan nasi panas dengan ikan masak kicap dari frozen juga tapi lauk berbuka semalamnya. Penghuni rumah ni cuma ada 2 orang sebab tu lah setiap hari ada aje lebihan makanan, nak dibiarkan basi sayang pula tambahan sekarang barang dapur harganya melambung tinggi, jadinya tidak ada pembaziran tapi kadang2 terpaksa juga buang sebab dah tak larat nak makan.

Petangnya saya masak daging blackpepper permintaan adik sebab dia masih berpuasa, banyak tinggal. Resepi nya saya ikut dari blog kakinakl, memang sedap kalau tak percaya cubalah. Terima kasih ya sebab saya c/p dan minta dihalalkan resepinya.


ihsan dari google

Sebelum makan nasi adik makan burger dulu katanya dah lama tak makan, bulan puasa burger tak ada dalam menu dan semalam baru dapat. Saya buatkan special burger tapi sayurnya cuma ada tomato terlupa pulak nak beli salad lagi pun tak diberitahu awal2 yang dia nak makan burger. Alhamdulillah kami makan berselera sangat walaupun saya hanya menemankan adik berbuka puasa.

Syukur kepada Allah swt sebab saya masih diberi nikmat dan rezeki yang murah, Alhamdulillah....

13 comments:

Hamizah said...

sedapnya,kak zai..

cikmanggis said...

selamat hari raya "6" zai hehe .orang kg Cm panggil Rayo nne ...semoga sentiasa diberkati Allah apa jua yang kita lakukan.Insyallah.

azi said...

Salam kak Zai..
seronoknyer akak dah habis dah buat posa enam...selamat hari raya ye..he..he..
saya minggu depan baru nak sambung kak...minggu ni kurang sihat sikit..habis satu keluarga demam..

sal said...

ooo dah habis puassa 6..alhamdulillah..

makanan lebih, begitulah rumah saya sejak akhir2 ni..sb fmly makin berkurangan..

hani@debumelukut said...

semalam saya sambut raya bagi puasa6. hari ni pun masih beraya..esuk pun. aduhhhh....rosak diet!

Lady Lavender said...

dapat bayangkan betapa 'sunyi'nya hanya tinggal berdua. Take care k.zai.

ainnoraini said...

alhamdulillah selesai puasa 6...

saye minggu ni dpt 4 hari jer..hesok ari cuti tak pose ..sebab nak gi beraya...

Kamariah Awang said...

Ma baru dapat 3 hari puasa 6. Mudah2an dapat sambung lagi sehari dua ni...

ibundo said...

selamat hari raya kali ke2. kpah pun dah raya hehe..

Acik Erna said...

Assalam zai..saya pun dah beraya kali kedua hari rabu lepas..
alhamdulillah..

azieazah said...

Beraya dengan cara yang tersendiri tetap terasa nikmatnya, kan KAK ZAI?

Amie said...

Assalamualaikum Kak Zai,
alhamdulillah, syukur dapat sambut raya kali ke 2...mudah-mudahan mendapat rahmat & berkat yang berlipat ganda daripada-Nya.

Acik Erna said...

Assalam zai..selalunya cam tu lah..bila tetamu dah beredar..anak2 le yang kena bantu mengemas dan basuh pinggan cawan yang telah digunakan..