Tuesday, April 26, 2011

Tergamam


Pernah tak sesiapa dapat perkataan tu?

Ceritanya begini...saya mula blogwalking pukul 12 tengahari sampai lah dekat waktu zohor. Tak lama azan pun berkumandang, dalam hati kejap lagilah. Sampai keblog kakzakie bila nak post comment keluar perkataan SOLAT. Tergamam saya dibuatnya terus istighfar dan tutup lappy. Cuba perhatikan waktu yang tertera...pukul 1.36 tengahari.

Peringatan atau secara kebetulan...Hanya Dia yang mengetahui.

23 comments:

Erna said...

assalam zai..kita anggap aje semua ni sebagai peringatan..walaupun yang keluar tu cuma kebetulan.
memang sah la tergamam tu zai..kalau saya pun sama.

Cikgu Nurin said...

Allahuakbar....tak terkata, rasa macam ada mata dok intaiii jer kan?

azieazah said...

Allahuakbar... secara kebetulan yang menguntungkan. Bertuah Kak ZAI...

Word verification saya: “matarepe”

hehehehe pelik!

iina said...

:) dia ingat2kan jek tuh.. kebetulan tuh kan kak

Zaitun said...

Erna

Salam Erna...terasa juga takut sebab azam berkumandang saya masih didepan lappy.Mudah2an Allah SWT ampunkan dosa saya.

Zaitun said...

Cikgu Nurin

Kak Zai rasa macam seseorang kat belakang perhatikan.

Zaitun said...

azieazah

Secara jujurnya kak Zai rasa takut dan insaf.

Zaitun said...

iina

Mungkin juga secara kebetulan.

Lady Lavender said...

kebetulan yang jarang2 terkena pada org lain :-)

anie,Nagoya said...

berdiri bulu roma kita kk Zai.1 peringatan....YA ALLAH......

ainnoraini said...

allah maha besarkan kak zai w/pun secara kebetulan...diingatkan pada yg leka...

kite manusia kadang2 suka bertangguhkan kak zai..kalau ain pun terkejut jugak tu...

sal said...

oh..bagus betul..
dapatlah kita beringat ye..

pengalaman saya pun lucu..
hantar msj pd anak2 motivasi dn nasihat..

habis tu..terkeluar pula dlm kotak msj
'kenapa hidup ini bnyk masalah'
terperanjt pun ada..lucu pun ada..huhu.

Zaitun said...

Lady Lavender

Memang jarang berlaku dan secara kebetulan tapi peringatan buat kat kak Zai.

Zaitun said...

anie,Nagoya

Macam kak Zai juga terkejut sebab azan baru aje berkumandang.

Zaitun said...

ainnoraini

Leka dengan hal dunia membuatkan kita bertangguh tapi dengan cara yang kita tak duga Dia mengingatkan.Kak Zai bersyukur walaupun secara kebetulan perkataan tu membuat kak Zai tersedar dari kekusyukan.

Zaitun said...

sal

Tak selalu kita dapat peringatan macam tu kan.Betapa besarnya kuasa Dia secara kebetulan boleh menyedarkan kita supaya tidak leka dan alpa dalam soal suruhan.

Ya Allah ampunkan dosa2 kami.

Pn Kartini said...

Akak..
tergamam jugak dibuatnya tini..
kebetulan dalam masa yang tepat!..

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

kak zai,

adalah yg tersirat dan tersurat tu.. teguran dan peringatan Allah utk semua agaknya.

Zaitun said...

Pn Kartini

Itu yang membuat kak Zai tergamam sebab tepat pada masanya.

Zaitun said...

DAMAI IMPIAN D'BANGI

Hanya Dia yang mengetahui,semoga peringatan yang berkekalan.

kakpah said...

kebetulanlah tu. tapi elok sebagai peringatan.

munna said...

memang kebetulan yang bertuah buat kakak agaknya

Kejora said...

salam...

kebetulan..
tapi time tu memang azan zohor sedang berkumandangkan?
Allahuakbar..!!