Friday, March 18, 2011

Tangan... Lagi

Minggu lepas jatuh kat tangga tapi sempat tahan dengan tangan, punyalah sakit tangan kanan kerana hentakan terutamanya jari telunjuk. Selalunya bila naik tangga selipar ditinggalkan kat bawah tapi hari tu tak tahu kenapa sedap aje kaki mengusung selipar naik ke atas. Sampai kat 5 anak tangga terasa macam selipat nak terlucut membuatkan badan tak seimbang. Nasib baik jatuh arah kedepan kalau kebelakang... nasiblah...

Masa jatuh tu bubuh minyak dan urut sendiri aje tapi bila besoknya dah bengkak mungkin masuk angin agaknya. Hubby bawa pergi ber urut, punyalah sakit, dipulas, dibengkokkan jari2 saya. Menjerit jugalah menahan kesakitan. Beberapa hari masih lagi sakit terutamanya kalau dibengkokan, berdenyut rasanya, nak buat kerja rumah pun susah, nak pegang pen pun sakit. Oleh sebab tak tahan akhirnya hubby bawa pergi hospital. Menurut doktor jari tak patah cuma muscle tu bengkak sebab hentakan. Dia bagi ubat tahan sakit dan katanya 2 atau 3 minggu akan baik seperti sediakala.

Hai...apalah nasib dengan tangan ni....belum baik bab kebas dah datang satu lagi penyakit.
Asyik2 tangan...tapi masih bersyukur jika dibandingkan dengan mereka2 yang menderita penyakit kronik.

15 comments:

cikmanggis said...

siannya Zai..nasib baik tak patah jika patah susah nak sembuh.Kena berehat dari kerja rumah la zai

ainnoraini said...

tangan tu sebenarnye suruh kak zai berehat..tu pasal asyik cari sebab jer dia nk sakit...hehehe gurau ye kak zai...

selamat mlm kak zai...

Pn Kartini said...

Assalamualaikum Kak:)

Bimbang juga kan..
HAri tu..tetiba kaki tinie sakit nak berpijak pun dah naik panik !yelah kan..bimbang kdg2 penyakit dtg tanpa diundang!..
Utk akak..Kak Zai berehat yaa..jgn angkat berat2!!Take care:)

cikceriacorner said...

salam akak..

moga cepat sembuh akak..kene urut tu kak..takut masuk angin..

akak..rehat ye..jgn keje berat2..

anie,Nagoya said...

ya Allah.....nasib baik tak teruk.moga pulih dgn sebaiknya ya.kita penh jg tergerlincir dari tangga.nasib baik sempat berpatut kat hb.kebetulan dia ada.ms tu kita tgh mengandungkan anak pertama.kalo gedebuk jatuh tangga le masa tu nak jg gugur kandungan kot?

sal said...

moga cepat baik..
take care ye...

kak Erna said...

zaitun..betul tu.kit masih lagi bersyukur..diuji dengan penyakit yang tidak kronik..
moga tangan zai cepat sembuh..kalau tangan yang sakit.memang membataskan kerja2 kita..

Kakzakie said...

Kesiannya.... nak tunggu berminggu tu kata doktor yg tak boleh tahan....

Zaitun said...

cikmanggis

Kalau dah umur macam kita ni memang susah penyakit nak baik,kebanyakan skru dah longgar hehehe...

Mata dan hati tak seronok kalau tengok ada yang tak beres.

Zaitun said...

ainnoraini

Tu lah tak serik2 masih nak buat kerja.Sebenarnya kak Zai tak suka duduk diam saja kalau bawa baring pun mata tak mau tidur.

Selamat pagi ainnoraini.

Zaitun said...

Pn.Kartini

Salam Tinie...kadang2 penyakit yang di cari sendiri,dah tahu badan tak mampu nak buat tapi masih sibuk.

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

hu..hu..bagai terasa sakitnya..lebih2 lagi tang kena urut tu...semoga cepat sembuh ye kak zai.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
gua doakan lu sihat dan bahgia

ainnoraini said...

kak zai...tangan tu masih sakit lagi ker...

bobhandburry said...

Salam kunjungan,

emm kesian.. take care ye.. nice blog anyways

Zu
http://www.zuwairiaiman.com