Wednesday, July 27, 2016

Kemudahan pada Instagram.

Assalamualaikum...

Saya buka acc insta pada bulan June tahun 2014. Tahun itu cuma ada dua gambar sahaja. Satu bulan 6 dan satu lagi bulan 9. Tahun 2015 terhenti begitu saja. Langsung tak ada gambar. Bermula bulan May pada tahun 2016 baru insta saya aktif semula. Hari ini sudah genap 100 gambar saya post. Alhamdulillah dapat berkongsi dengan rakan2 igers dalam dan luar negara. Sebagaimana yang saya katakan sebelum ini insta lebih mudah berbanding blog. Cuma masukkan gambar tak payah susun banyak2 ayat.

Pagi ini gambar buah dokong yang diberi jiran membuat insta saya genap 100 gambar. Buat saya itu sudah amat menyeronokkan. Lagi pun saya bukan blogger atau insta tegar. Malu jika dibandingkan dengan sesetengah orang kalau gambar sebanyak itu.

Buah dokong.



11 comments:

saniahibrahim said...

Saya tertarik dgn insta kak zai mengenai makanan terutama makanan terengganu pasal teresek tu.Harap kak zai jangan berhenti berblog pulak...rindu pula nanti nak baca cerita orkid2 kak zai.

Qhaifa Nur said...

Aktif juga ber insta skrg ni...minat juga berblog..bab citer tu yg pening sikit huhu

Ana Jingga said...

kak zai, apa IG kak zai nak follow.. cari IG ana @anajingga ye hihi :)

Cahaya said...

Wahh.. mesti menarik instagram kak zai... lebih advance berbanding saya... bertahun saya buka id insta tapi sebab tak update dan dah bersarang sampai saya lupa id saya... ha ha...

OKje said...

Buah dokong ni sedap banding langsat kan Kak Zai....Saya mmg jarang beli buah buah gini, kenapa tah.... Kat rumah ni yg rajin makan buah buah gini suami saya.....kalau dia tak makan mmg hitamlah dalam plastik hihi

Malinda said...

dapnye dokong...dapat pulak yg masam2 manis...fuhhhh...sendiri mau ingat...kikiki...betol tu kak ber insta lebih mudah dari blog...tapi blog tetap la di hati...hehehe

NEKCIK said...

Nak cikiit dokong tu..manisss

NEKCIK said...

Nak cikiit dokong tu..manisss

paridah said...

KAK TIADA AKAUN INSTA...DGN BLOG N FB PUN DH XLARAT NK UPDATE TAMBAH INSTA LAGI HUH FENIN..

Azian Elias said...

betul sangat kak kan.
i pun suka IG je dah.
but still blog keep on going lah. even celum2.

Mummydearie said...

Saya tak IG, Kak Zai ^_^ Punyalahkan. Ingat-ingat nak juga buka IG nanti. Agak-agaknyalahkan, dah terlambat ke apa yerk!