Tuesday, May 08, 2012

Bulan

Salam...

Malam tadi ke klinik sebab kaki yang bengkak berdenyut, nasib baik dekat dengan rumah dan doktornya pula kenalan hubby. Masa pergi nampak bulan sedang mengambang, besar sangat tak macam biasa.

Bila sampai kat klinik kawan hubby dah tunggu kat depan, ada sorang patient kat dalam, yang merawat masa tu isteri kawan hubby yang juga seorang doktor.

Tengah tunggu giliran bersembanglah dengan doktor, keluarlah cerita bulan yang mengambang. Doktor cakap bulan tu bukan besar sebab kembang tapi retak ditengah. Tanya... kenapa jadi macam itu... jawapannya diakhir zaman.... Subhanallah... doktor tu bukan calang2 tentang ilmu dunia dan akhiratnya.


 ihsan dari google

p/s : Google image bulan ni, tiba2 terbaca kisah selanjutnya disini .

Diakhir zaman ini sewajarnya kita mengambil kesempatan yang ada untuk menjadi umat yang lebih bertaqwa.

15 comments:

Nieda said...

Terkejut ...bulan retak?

Nieda said...

Terkejut ...bulan retak?

Zaitun said...

Nieda

Kak Zai pun baru tahu.

Deru Ombak said...

Hurmmm.. Dunia dah mmg akhir zaman..

saniah said...

betul tu kak zai...risau dengan amalan yg masih belum cukup..amalan yg sdg dilaksana kan ni adakah Allah terima? amal jariah banyak mana? cukup ke..
itula yg saya duk pikir ni..dan sekarang ni pun dah tengok mcm2 pekara pelik berlaku..memang kita dah di akhir zaman dah kan

azi said...

Salam Kak Zai..
Betul ke bulan dah retak akak?..
Kalau betul,takut saya akak...yelah, amalam kita ni serasa macam senipis kulit bawang aje...

aNIe said...

Betullah kak...patutlah semalam bulan nampak besar... bknkah bulan dulu pernah di belah dua oleh Rasullullah bila orang2 kafir minta tunjukkan samaada benar tak baginda Pesuruh ALLAH...

Nieza said...

subhanallah...1st time saya tgk bulan gini kak..takutnya bila tgk tanda akhir zaman ni kan.semoga bertambah amalan hidup kita.

Nida said...

Ya Allah Kak Zai...

Menakutkan dan menginsafkan....

makchaq said...

Salam perkenalan,
Melihat tanda2nya memang kiamat dah semakin hampir...
Somoga tiada dari kita dan keturunan kita yang terpaksa menempuh azab hari kiamat nanti

Cinta Misteri said...

Allah Maha Besar.
Tp haritukn mlm 15, dpn rumah CiM ada pelangi waktu senja, awan betukar kaler jingga. Cantikkkk sgttt..

Acik Erna said...

salam zai..terima kasih zai..kongsi disini..
kaki macam mana zai..dah baik ke
cepat sihat ye zai

Kakzakie said...

Harap dah sembuhlah kaki tu kak zai... Halo moon tu kak zai sebenarnya hendak tunjuk kebesaran Allah. Kunfayakun Dia tak siapa boleh menolaknya...

ieda said...

huuhuhuhu takuttt

Kunang-Kunang said...

Akhir2 zaman ni macam2 perkara prlik berlaku.