Wednesday, June 22, 2016

Puasa sudah Pertengahan Ramadhan.

Assalamualaikum...

Hari ni dah hari ke 17 kita berpuasa. Sekejap aje rasanya dah nak masuk minggu ke 3. Pejam celik nanti dah menjelang raya. Kawan2 dah buat persiapan beli baju dan keperluan? Tentu lagi sibuk buat ibu2 yang punya anak yang masih kecil. Masih banyak waktu kalau sesiapa nak pergi shopping.

Tahun ini saya tak berapa sibuk shopping sebab anak beli sendiri. Duit pun cuma untuk sibongsu aje itu pun ada yg sponsor. Ringanlah sikit beban hubby untuk beli pakaian. Begitu juga dengan kuih ada anak yg tolon;g belikan. Kalau buat pun hanya chocolate chips sebab anak2 lebih suka yang saya buat.



Chocolate Chips dah siap tapi kena buat lg 2 adunan untuk adik dan anak buah.




7 comments:

saniahibrahim said...

Wah dah siap buat kuih ya kak zai.Mesti kak zai buat choclate chips sedap sebab tu dia orang suka .
Saya tak buat persiapan sangat pun raya ni kak zai...ntahlah macam takde mood je.Tapi perlu juga belikan selai 2 baju utk ank2.Kuih2 belum terfikir lagi nak buat.

saniahibrahim said...

Wah dah siap buat kuih ya kak zai.Mesti kak zai buat choclate chips sedap sebab tu dia orang suka .
Saya tak buat persiapan sangat pun raya ni kak zai...ntahlah macam takde mood je.Tapi perlu juga belikan selai 2 baju utk ank2.Kuih2 belum terfikir lagi nak buat.

Malinda said...

kak nampak sedap cookies tu...cam rangup sangat...saya taun ni semangat raya cam merundum skit...tak macam taun lepas...mungkin sebab mak saya tak berapa nak sehat pastu anak pon pestime duk asrama kot...takpe lagi 2-3 hari nak raya nanti saya pasang lagu raya dlm rumah mesti mood raya tu mai punye la... :p

Bunda_nora said...

Sedap nampaknyer tu, apa2 cookies yang ada coklat memang sedap kan...

sweetie said...

Selamat Hari Raya kak Zai, maafkan kiranya adalah salah silap saya dalam menuturkan komen di blog kak Zai selama kita 'berkawan'.

OKje said...

Saya pun buat choc chip jugak Kak Zai...Sampai jemulah duk kat depan oven tu hihi

OKje said...

Saya pun buat choc chip jugak Kak Zai...Sampai jemulah duk kat depan oven tu hihi