Thursday, November 14, 2013

Jeruk.

Salam...

Kalau ke Pantai Timur wajib beli buah ini, beli dipasar masa ke Terengganu tempohari. Harganya murah berbanding ditempat lain. Menurut penjual buah jeruk kelubi datang dari Pahang manakala jeruk anggur dari Thailand. Hubby tidak menggalakkan makan jeruk tapi saya dan anak2 hantu jeruk hehe....


jeruk anggur & jeruk kelubi





Maaf kalau ada yang terliur....


6 comments:

Kakzakie said...

Jeruk kelubi kakak sukaaa sangat kak zai. Masam-masam di sedap:)

Bila dah ada ni air dia jgn buang kak zai boleh buat utk buat jeruk sendiri.. tahan tau.

Mak Wardah said...

Memang saya sangat terliur

warna warni said...

Memang suka jeruk kelubi....sedap..

warnawarniituindah.blogspot.com/

Acik Erna said...

Saya pun suka zai...tapi perut tak tahan sekarang ni.dulu2 makan je.sedap

makchaq said...

Salam kak Zai

Best2 nya buah tangan dari Trengganu... Buah keranji tu lama sangat dah tak makan... tapi macam boleh terasa lagi velvety taste dia..

Jeruk kelubi & anggur tu pun makchaq suka... tapi anak2 makchaq langsung tak makan... depa tak reti makan jeruk..

Marina Monroe @Nanie said...

Sejak sakit saraf selama 5 tahun ni, dah tak brani makan jeruk, lesu badan efek makan jeruk.